Sveriges största handelsfrämjande satsning går av stapeln i Dubai med Expo2020, en världsutställning som räknar med 25 miljoner besökare. Hur kan de mindre företagen dra nytta av denna satsning? Make Trade och Sweden on the Go var på plats för att moderera och inspirera tillsammans med Expo2020 kommittén, Hudiksvalls Näringslivskontor och flera andra aktörer från region Gävleborg. Företagen och regionen har många ämnen att knyta an till under det övergripande temat “Co-creation for Innovation” – nästa generations resor och transporter, smarta städer, cirkulär och biobaserad ekonomi, life science, uppkopplad industri och nya material. Den svenska paviljongen, The Forest, är inspirerad av vår svenska skog som naturtillgång.
Ett bra startskott för Gävleborg regionen, Hudiksvall och det 40-tal företag och näringslivsaktörer som samlades för att diskutera kring expon. Läs mer.
Fotot ovan av Kristoffer Pettersson – Birgitta Piippola, Hudiksvalls Näringslivskontor är en av krafterna bakom satsningen. Fotot nedan (CK) – Jessica Bjurström, Expo2020 med Charlotte Kalin, Make Trade, Björn Österlund, PSIDAC, som exporterar till Förenade Arabemiraten och Ross Hopwood, Breaze Solutions som bott och hjälpt svenska företag i Dubai. Ross är kvalitetssäkrad på Sweden on the Go.